Science Fair 2018

Par : Nicole Sudlow - Publié le 18/03/2018
The third annual Science Fair took place on Thursday 8th March for students from year 4 and year 3. The standard of projects was particularly high this year; the enthusiasm and commitment of the participants was a pleasure to see. The winner in year 4 was Halima Ait Hamou; in second place was Badr Echchihab…
The winner in year 4 was Halima Ait Hamou; in second place was Badr Echchihab and in third place were Mahmoud Fellani and Ben Sudlow. The competition was very close in year 3: the winner was Adam Karroum, in second place were Riad Dalaoui and Sofia Belhouari and third prize was given to Lina Charif. The project by Mehdi El Abid and Anne Laure Gazel was of particular merit. An innovation this year was to invite classes from the Primary school to visit the Science Fair, welcomed by participating students from the college. After an overall presentation of the Fair, the pupils visited each display and the college students acted as guides to explain the projects. Fifteen classes in all visited during Friday 9th and it was very much appreciated by all of those involved. Thanks to the members of the jury: Mrs Bessette and Mrs Mahdouk, Mrs Tassain and Mrs Calvez. Congratulations to all particpants!
La troisième édition de la fête de la science 'Science Fair' a eu lieu le jeudi 8 mars pour les élèves de 4ème et 3ème. Les projets étaient de grande qualité comme les années précédentes. Les enseignants membres du jury ont été impressionnés par l'enthousiasme et l'engagement de élèves.
 La gagnante en 4ème était Halima Ait Hamou; en deuxième place  Badr Echchihab et en troisième place  Mahmoud Fellani et Ben Sudlow. La compétition était très intense en 3ème:  Adam Karroum a pris la première place; en deuxième place c'était Riad Dalaoui and Sofia Belhouari et en troisième place, Lina Charif. Le projet de Mehdi El Abid et Anne Laure Gazel a aussi obtenu une récompense de mérite.
La nouveauté cette année était la visite du Science Fair par les classes du primaire, accueillies par les collégiens. Après une présentation globale de l'exposition, les élèves ont découvert les expériences proposées et les guides collégiens ont animé la visite. Pendant la journée du vendredi 9 mars, 15 classes sont venues et l’échange a été très enrichissant pour tous. Merci aux membres des jurys/ Mme Bessette et Mme Mahdouk, Mme Tassain et Mme Calvez.Bravo à tous les participants!